دلایل تومور مغزی

تومور مغزی به توده ای از سلول‌ های غیر طبیعی در مغز گفته می شود که با علائمی همچون سردرد ، سرگیجه ، تاری دید و حالت تهوع همراه است و درمان آن توسط جراح مغز و اعصاب صورت می گیرد.

تومورهای مغزی به صورت اولیه یا ثانویه هستند. تومور های مغزی اولیه که معمولا خوش خیم هستند در مغز ایجاد می‌شود د رحالی که تومور های مغزی ثانویه که به عنوان متاستاز شناخته می‌شود، زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های سرطانی از یک عضو دیگر مانند ریه و سینه به مغز می‌رسند.

شدت و نوع علائم تومور مغزی نیز بسته به نوع ، محل و اندازه تومور در افراد مختلف متفاوت است.

برخی تومور های مغزی با آسیب رساندن به بافت مغزی موجب آسیب مستقیم شده و برخی دیگر از تومور ها موجب وارد شدن فشار بر بافت اطراف مغز می‌شوند.

دلایل تومور مغزی

سن

بر اساس آمارها شیوع تومور مغزی در بین کودکان و سالکندان بیش از سایر افراد است.

عوامل محیطی

قرار گرفتن در معرض سموم ، حلال ها ، آفت کش ها، محصولات نفتی و … می تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد.

سابقه خانوادگی

تحقیقات محققان نشان می دهد که امکان بروز تومور مغزی در فردی که در خانواده وی این عارضه وجود داشته بیش از سایر افراد است.

قرار گرفتن در معرض عفونت های ویروسی

یکی از دلایل تومور مغزی ابتلا به بیماری های عفونی و ویروسی حاد است. برخی عوامل عفونی ویروسی خطر ابتلا به لنفوم مایع مغزی نخاعی را افزایش می‌دهند.

آسیب سر و تشنج

آسیب دیدگی سر و مغز در اثر حوادث ناگهانی و یا تشنج در دوران کودکی و حتی بزرگسالی خطر بروز تومورهای مغزی را افزایش می دهد.

قرار گرفتن در معرض اشعه

خطر بروز تومور مغزی در افرادی که در معرض تابش یونیزه قرار گرفته اند بیش از سایر افراد است.

کلمات مرتبط :

دلایل تومور مغزی – علائم تومور مغزی – بهترین جراح مغز و اعصاب – بهترین جراح تومور مغزی – بهترین جراح دیسک کمر در تهران