روش های جراحی دیسک کمر

عمل جراحی برای درمان دیسک کمر به عنوان آخرین اقدام درمانی و تنها در صورتی که راهکارهای غیرتهاجمی همچون دارودرمانی ، فیزیوتراپی ، ورزش ، تزریق اوزون و … نتوانند شرایط بیمار را بهبود بخشند توسط بهترین جراح دیسک کمر انجام می گیرد.

جراح ستون فقرات ابتدا روش های غیرتهاجمی را برای درمان دیسک کمر پیشنهاد می دهد و در صورت نیاز به انجام جراحی نیز انواع جراحی دیسک کمر را برای بیمار تشریح کرده و در مورد مزایا و معایب هرکدام با وی صحبت می کند.

اگرچه روش های جراحی دیسک کمر که توسط بهترین جراح دیسک کمر انجام می گیرند اغلب سبب کاهش درد و تخفیف سایر عوارض بیماری می شوند اما در برخی افراد نیز ممکن است موفق نبوده و مشکلات فرد با انجام جراحی کاهش نیابد.

دلایل انجام جراحی برای درمان دیسک کمر

• احساس درد شدید و مزمن بطوری که سبب بروز اختلال در عملکرد فرد برای انجام فعالیت هایش و کاهش کیفیت زندگی فرد شده است.
  • ناتوانی در راه رفتن و ایستادن بطور طبیعی
  • اختلال عصبی پیشرونده مانند ضعف پا یا بی حسی شدید پاها
  • بی اختیاری ادرار و مدفوع
  • عدم تسکین درد بیمار با ورزش و مصرف دارو و سایر راهکارهای درمانی

روش های جراحی دیسک کمر

لامینوتومی

ایجاد برش نازکی بر لامینا بمنظور کاهش فشار بر اعصاب نخاعی.
این روش اغلب برای تسکین درد ساق پا و سیاتیک ناشی از فتق دیسک توسط بهترین جراح دیسک کمر انجام می گیرد.
برای انجام این جراحی جراحی اقدام به ایجاد برشی در قسمت پایینی مرکز کمر در منطقه فتق دیسک خواهد کرد.
در این روش ممکن است بخشی ‏از لامینا خارج شود. هنگامی که برش روی پوست ایجاد می شود، عضلات کنار زده می شوند به طوری که جراح می تواند ‏پشت مهره ها را ببیند و برای دسترسی به فتق دیسک حفره ی کوچکی بین دو مهره ایجاد می شود.

دیسککتومی

دیسککتومی یکی از روش های جراحی دیسک کمر است در آن قسمتی از دیسک بین مهره ای بیمار از ستون فقرات خارج می شود.

لامینکتومی

روش لامینکتومی جراحی بندرت و تنها در موارد بسیار پیشرفته انجام شده و در طی آن بهترین جراح دیسک کمر اقدام به برداشتن قوس استخوانی و یا لامینای یک مهره می کند.

فیوژن ستون فقرات

در این روش استخوان بر روی ستون فقرات پیوند زده شده و اتصال سفت و محکمی بین ‏دو یا چند مهره ایجاد می شود.
در این روش ابزارهایی مانند پیچ ‏‎‎و میله برای کمک به فرایند هم جوشی مورد ‏استفاده قرار می گیرد.‏
فیوژن ستون فقرات در اغلب موارد در رابطه با لامینوتومی انجام می شود.

کلمات مرتبط :

بهترین جراح دیسک کمر – بهترین جراح ستون فقرات – بهترین جراح مغز و اعصاب در تهران – درمان دیسک کمر – جراحی دیسک کمر