درمان لغزش مهره های کمر با توجه به نوع و شدت آسیب وارد شده و همچنین نظر بهترین جراح دیسک کمر و ستون فقرات با روش های مختلفی انجام می گیرد.

روش های تشخیص لغزش مهره های کمر

معاینه فیزیکی

معاینه فیزیکی بیمار توسط جراح ستون فقرات و بررسیی پرونده پزشکی در کنار سوالاتی که پزشک از بیمار می کند تا حد زیادی می تواند به تشخیص بیمار کمک کند.
جراح دیسک کمر در طی معاینه فیزیکی اقدام به بررسی ستون فقرات و مشکلاتی که برای بیمار ایجاد شده مانند محدودیت ‌های حرکتی، گرفتگی و ضعف عضلانی و حتی وضعیت راه رفتن بیمار می پردازد.

رادیوگرافی ساده

یکی از رایج ترین روش های تصویربرداری است که برای بررسی شکستگی‌ های احتمالی و تراز مهره‌ ها توسط جراح تجویز می شود، رادیوگرافی به تشخیص میزان سرخوردگی و درمان مناسب آن کمک می کند.

سی ‌تی ‌اسکن

این روش تشخیصی که دقت بیشتری نسبت به رادیوگرافی دارد در تشخیص دقیق تر آسیب های مهره ای و انتخاب بهترین روش درمان لغزش مهره های کمر به پزشک جراح کمک می کند.

ام آر ای

یکی از دقیق ترین روش های تشخیصی است که اطلاعات دقیق تری از آسیب ایجاد شده ، محل آن و حتی عوارضی که در محل آسیب به همراه داشته در اختیار بهترین جراح دیسک کمر قرار می دهد.

درمان لغزش مهره های کمر

همانطور که گفته شد درمان این آسیب با توجه به شدت و محل لغزش مهره ها و یا اینکه آسیب احتمالی اعصاب نخاعی در آن محل با روش های مختلفی انجام می گیرد.

بهترین جراح دیسک کمر ابتدا با روش های غیرجراحی سعی در درمان این آسیب می کند و انجام جراحی را تنها در صورت عدم موفقیت روش های غیرجراحی و یا شدت بالای سرخوردگی مهره ها توصیه می کند.

سرما و گرما درمانی

استفاده از کمپرس سرد و گرم از جمله روش های موثر در تخفیف علائم این بیماری هستند ، کمپرس سرد درد و التهاب را تخفیف داده و کمپرس گرم با افزایش جریان خوت به فرایند درمان کمک می کند.

کمربند طبی

استفاده از کمربندهای طبی با محدود کردن حرکات کمر در یک امنه مشخص و جلوگیری از وارد شدن فشار بیش از حد به مهره های آسیب دیده می توانند به فرایند بهبودی کمک کرده و از لغزش بیشتر مهره ها نیز جلوگیری کنند.

دارو درمانی

تجویز دارو در این آسیب اگرچه نمی تواند به فرایند درمان کمک کند اما با کاهش درد و التهاب بیمار می تواند بیمار را در انجام بهترین تمرینات ورزشی و فیزیوتراپی کمک کند.

داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن و در صورت درد شدید بیمار که با این داروها قابل تخفیف نباشد داروهای استروئیدی تزریقی توسط پزشک تجویز می شوند.

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی یکی از بهترین و موثرترین روش درمان غیرجراحی آسیب های ستون فقرات از جمله درمان لغزش مهره های کمر است.

تمرینات فیزیوتراپی با تقویت عضلات شکم و کمر به جلوگیری از تشدید آسیب دیدگی و تسریع فرایند بهبودی کمک زیادی می کنند.

جراحی

در صورتی که روش های ذکر شده نتوانند کمکی به درمان لغزش مهره های کمر بکنند جراحی به عنوان آخرین گزینه توسط بهترین جراح دیسک کمر انجام می گیرد.

در طی این جراحی مهره سر خورده با استفاده پیچ‌ و میله ‌های آهنی به مهره‌های کناری متصل می‌ شود.

کلمات مرتبط :

بهترین جراح دیسک کمر – بهترین جراح دیسک گردن – بهترین جراح ستون فقرات در تهران – جراح مغز و اعصاب در شریعتی