مراقبت های پس از جراحی دیسک کمر به اندازه خود جراحی دیسک کمر اهمیت دارد و باید توجه زیادی به آن شود تا بهترین نتایج درمانی پس از جراحی دیسک کمر حاصل شود.

جراحی دیسک کمر جز جراحی های مهم و سختی است که مراقبت های پس از آن از اهمیت زیادی برخوردار است و در واقع مکمل درمان است.

هدف از جراحی دیسک کمر بهبود علائمی مانند کمردرد مزمن و ناتوان کننده و اختلالات عملکردی در اندام های تحتانی است.

در صورتی که فرد مراقبت های پس از جراحی دیسک را جدی نگرفته و به توصیه های پزشک خود عمل نکند ریسک برگشت دوباره علائم دیسک بالا خواهد بود.

بیرون زدگی دیسک کمر یکی از مشکلات جدی ستون فقرات است و عواملی همچون افزایش سن و فرسودگی دیسک و همچنین وارد شدن ضربه شدید به مهره ها در بروز آن نقش دارند.

دیسک ها بافتی با خاصیت انعطاف پذیری هستند که بین مهره ها در ستون فقرات قرار دارند و با جذب شوک هایی که به ستون فقرات وارد می شود در پیشگیری از آسیب دیدگی مهره ها نقش اصلی را دارند ، چناچه عاملی سبب آسیب دیدگی و پارگی دیسک ها شود ماده زلاتینی مانند آن به خارج نشت کرده و حتی ممکن است به عصب های نخاعی که از آن منطقه عبور می کنند نیز فشار وارد کند که این وضعیت سبب بروز علائم حسی و حرکتی در اندام ها می شود.

برای درمان بیرون زدگی دیسک کمر باید به بهترین جراح دیسک کمر مراجعه شود تا وی بر اساس شدت و محل آسیب درمان مناسب را اتخاذ کند ، بهترین جراح دیسک کمر ابتدا سعی می کند با اقدامات غیرجراحی همچون استراحت ، ورزش و فیزیوتراپی به درمان دیسک کمک کند و انجام جراحی را تنها در موارد حاد و پیشرفته بیماری توصیه می کند.

علائم بیرون زدگی دیسک کمر

• کمردرد مزمن و گاها شدید و ناتوان کننده
  • ناتوانی فرد در انجام کارهای روزمره بدلیل وجود درد
  • احساس گزگز و بی‌ حسی در پاها
  • ضعف عضلات کمر و پاها
  • فلج شدن پاها در موارد شدید
  • بی اختیاری ادرار و مدفوع در موارد شدید

مراقبت های پس از جراحی دیسک کمر

در ابتدا بیمار باید بداند که دوران نقاهت پس از جراحی دیسک کمر نسبت به سایر اعمال جراحی کمی بیشتر است و بیمار در طی این دوران با عمل به توصیه های بهترین جراح دیسک کمر می تواند به نتایج مطلوبی برسد.

البته هرچه سن بیمار بیشتر باشد نیز دوران نقاهت پس از جراحی نیز بیشتر است و بهبودی کامل بیمار زمان بیشتری طول می کشد.

جراحی دیسک کمر با روش‌های مختلفی انجام می‌شود و هرچه روش مورد استفاده تهاجمی تر باشد دوران نقاهت و مراقبت های پس از جراحی دیسک کمر نیز بیشتر خواهد بود.

وضعیت جسمی بیمار و سوابق پزشکی او نقش موثری در زمان دوران نقاهت دارد ، افراد جوان و یا افرادی که بدن آن ها آمادگی جسمانی خوبی دارد سریع تر به شرایط مطلوب می رسند.

مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین و انواع ویتامین ها ، مصرف مایعات فراوان و اجتناب از مصرف غذاهای پرچرب نیز به فرایند ترمیمی زخم جراحی دیسک کمر کمک می کنند.

نحوه خوابیدن بیمار به گونه ای که کمترین فشار بر محل جراحی وارد شود از نکات مهم در مراقبت های پس از جراحی دیسک کمر است که بهترین جراح دیسک کمر به بیمار آموزش می دهد.

تمیز و استریل بودن محل زخم جراحی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و پانسمان بیمار باید هر روز تعویض شود.

انجام فیزیوتراپی و تمرینات ورزشی نیز یکی از مهم ترین نکاتی است که پس از جراحی دیسک کمر باید به آن توجه شود ، فیزیوتراپی به بیمار کمک می کند تا هرچه سریع تر به زندگی عادی خود پس از جراحی دیسک کمر بازگردد.

کلمات مرتبط :

بهترین جراح دیسک کمر – بهترین جراح دیسک کمر در تهران – مراقبت های پس از جراحی دیسک کمر