وقتی بحث جراحی دیسک کمر مطرح می‌شود، اولین موضوع بررسی دلیل انتخاب روش جراحی برای این مشکل است و دومین موضوع مهم انتخاب بهترین جراح دیسک کمر است که می‌تواند یکی از مهم‌ترین گزینه‌های تأثیر گذار بر روی نتیجه جراحی باشد. تهران به عنوان پایتخت ایران با  داشتن بیشترین جمعیت پزشکان متخصص بی شماری نیز دارد. همچنین از بسیاری از شهرها نیز برای درمان به این کلان شهر سفر می‌کنند. از این رو ما در این مقاله می‌خواهیم به بررسی ویژگی‌های بهترین جراح دیسک کمر در تهران بپردازیم.

بهترین جراح دیسک کمر در شمال تهران

چرا جراحی دیسک کمر

دیسک کمر جز بیماری‌هایی است که در بیشتر موارد بدون جراحی و با درمان‌های غیرتهاجمی و استراحت قابل درمان است. اما اگر درمان‌های غیرتهاجمی پاسخ‌گو نباشد یا شرایط بیمار به حدی وخیم باشد که جراحی تنها راه درمان باشد پزشک شما ممکن است جراحی دیسک کمر را به عنوان گزینه درمانی مطرح کند.

پزشک شما ممکن است جراحی را به عنوان گزینه‌ای برای درمان فتق دیسک کمر توصیه کند اگر:

  • علائم شما حداقل 6 هفته به طول انجامیده است و انجام فعالیت‌های عادی شما را مشکل می‌کند و سایر درمان‌ها کمکی نکرده است.
  • شما باید به دلیل شغل خود به سرعت بهبود پیدا کنید یا در اسرع وقت به فعالیت‌های دیگر خود بازگردید.
  • شما ضعف پا دارید که مدام بدتر می‌شود.
  • علائم شما خطرناک است و بدون جراحی سریع، ممکن است درمان و بازیابی توانایی غیرممکن باشد.

خطرات جراحی دیسک کمر چیست؟

اکثر افراد هیچ مشکلی با عمل جراحی کمر برای فتق دیسک ندارند. اما در مورد اکثر جراحی‌ها، برخی خطرات وجود دارد:

  • در حین عمل، اندکی خطر آسیب به اعصاب یا ستون فقرات وجود دارد.
  • در برخی افراد بافت اسکار زیادی در ناحیه جراحی ایجاد می‌شود. این بافت می‌تواند به اعصاب فشار آورده و باعث درد شود.
  • احتمال ابتلا به عفونت وجود دارد که ممکن است صدمات بیشتری به همراه داشته باشد. ممکن است عفونت به آنتی‌بیوتیک و جراحی دیگر نیاز داشته باشد.
  • عوارض جانبی جدی بیهوشی شایع نیست، اما می‌تواند شامل مشکلات تنفسی، حمله قلبی، سکته مغزی و حتی مرگ باشد.
  • این احتمال وجود دارد که جراحی علائم شما را تسکین ندهد. و حتی اگر با جراحی بهبود پیدا کنید، این احتمال وجود دارد که در آینده علائم جدیدی را مشاهده کنید.

عمل فتق دیسک چقدر خوب جواب می‌دهد؟

این موضوع کاملاً بستگی به شرایط سلامتی بیمار، میزان جدی بودن علائم و تبحر پزشک جراح دارد. اما به طور کلی می‌توان گفت، جراحی فتق دیسک کمر (کمر) برای بسیاری از افراد خوب است، اما برای همه مناسب نیست. برای برخی افراد، می‌تواند تمام یا اکثر علائم آنها را از بین ببرد.
در مطالعه‌ای که بر روی افرادی انجام شد که سیاتیک ناشی از فتق دیسک داشتند، شانس عدم وجود علائم یا ازبین‌رفتن تمامی علائم 3 ماه تا 2 سال بعد با جراحی کمی بیشتر از درمان غیر جراحی بود. اما در کل اکثر افراد با یا بدون جراحی احساس بهتری داشتند.

در مطالعه‌ای که روی افرادی انجام شد که 6 تا 12 هفته دچار سیاتیک شدید مربوط به فتق دیسک بودند، یک گروه به زودی تحت عمل جراحی قرار گرفتند (گروه جراحی). گروه دیگر (گروه غیر جراحی) موظف شدند درمان‌های غیر جراحی را به مدت 6 ماه امتحان کنند و در صورت عدم بهبود علائم، جراحی انجام شد. هنگامی‌که در مورد بهبودی 2 ماه پس از جراحی یا شروع درمان غیر جراحی مورد پرسش قرار گرفتند، افراد گروه جراحی نسبت به افراد گروه غیر جراحی احساس بهتری داشتند (به بهبودی کامل نزدیک‌تر بودند). اما پس از 1 سال، هر دو گروه درمانی بهبودی خود را تقریباً یکسان ارزیابی کردند.

اگر شما در حال حاضر جراحی را به عنوان درمان خود انتخاب نمی‌کنید، می‌توانید بعداً نظر خود را تغییر دهید. اگر علائم شما حتی با سایر درمان‌ها بهتر نشده یا بدتر شده‌اند. به نظر می‌رسد جراحی در صورتی انجام شود که در عرض 6 ماه پس از شروع علائم درمان‌های غیر جراحی جواب نداده باشد.

بهترین جراح دیسک کمر تهران

در تهران متخصصین و جراحان مغز و اعصاب بسیاری وجود دارند که در کار خود بسیار متبحر هستند. ما در اینجا به شما ویژگی‌هایی را می‌گوییم که کمک می‌کند راحت‌تر یک جراح را به عنوان بهترین جراح دیسک کمر در تهران انتخاب کنید.
برای انتخاب بهترین جراح دیسک کمر باید به فاکتورهای مختلفی توجه شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • تجربه جراح
  • سوابق جراحی
  • آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا و جراحی‌های کم تهاجم
  • تجربه انجام جراحی‌های کم تهاجم به میزان زیاد
  • تجربه انجام جراحی که برای درمان شما پیشنهاد شده
  • سوابق علمی و دانش جراح
  • میزان رضایت بیماران از جراح
  • نحوه برخورد جراح با بیمار 

بهترین جراح دیسک کمر پس از معاینه دقیق بیمار و بررسی پرونده پزشکی وی از روش‌های تشخیصی دقیق همچون تصویربرداری اشعه ایکس، سی تی اسکن و ام آر آی نیز بهره می‌برد و بر اساس نتایج به دست آمده و در صورتی که راه‌های غیرتهاجمی در درمان شما ناموفق بوده باشد، بهترین و مفیدترین روش جراحی دیسک کمر را پیشنهاد می‌دهد.

در صورتی که جراحی تنها گزینه شما باشد، باید در نظر داشته باشید که این جراحی به دلیل حساسیت محل جراحی از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب بهترین جراح دیسک کمر در تهران در صورت امکان، و یا جراحی که در شهر شما از تجربه بالا و سوابق درخشانی در زمینه جراحی دیسک کمر بهره‌مند باشد، می‌تواند به بهبود سریع‌تر شما و کاهش عوارض ناشی از جراحی دیسک کمر بسیار کمک کند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

instagram logo call button