بسیاری از مردم با توجه به سبک زندگی که امروزه دارند از درد کمر و عوارض این ناحیه حساس از بدن رنج می‌برند. یکی از عوارض نسبتاً شایع ستون فقرات، بیماری دیسک کمر یا به‌صورت تخصصی و علمی، فتق دیسک بین مهره‌ای است. افرادی که چنین مشکلی را دارند، به علت حساس بودن نقطه آسیب دیده باید به بهترین جراح دیسک کمر مراجعه کنند. 
بهترین جراح دیسک کمر در تهران جراحی است که با توجه به شرایط بیمار بهترین روش جراحی دیسک کمر را انتخاب کند و بتواند درد و مشکلات ناشی از دیسک کمر را به حداقل برساند. بهترین جراح دیسک کمر در تهران جراحی است که با توجه به شرایط بیمار بهترین روش جراحی دیسک کمر را انتخاب کند و بتواند درد و مشکلات ناشی از دیسک کمر را به حداقل برساند.
بهترین جراح دیسک کمر برای کمک به درمان دیسک کمر و کاهش عوارض ایجاد شده برای بیمار ابتدا اقدام به معاینه دقیق بیمار و بررسی پرونده پزشکی وی می کند و پس از این اقدامات تشخیصی بهترین روش درمان دیسک کمر را اتخاذ می کند.
بهترین جراح دیسک و ستون فقرات با داشن کافی در زمینه درمان مشکلات دیسک از جمله دیسک کمر می تواند به بیمار برای کاهش مشکلاتش کمک کند.
احتمالا همین حالا که در حال مطالعه این متن هستید، درد دیسک کمر شما به اندازه‌ای شده است که به دنبال انتخاب بهترین جراح دیسک کمر هستید. اما سوالی که ذهن اکثر بیماران را به خود مشغول می‌کند این است که از کجا می توان اطمینان کرد که، جراح دیسک کمر بهترین پزشک انتخابی برای انجام اعمال جراحی ستون فقرات است.

بهترین جراح دیسک کمر در تهران

بیماری دیسک کمر چیست؟

ستون مهره یا ستون فقرات از 33 مهره تشکیل شده است که توسط دیسک‌های اسفنجی  شکلی از یکدیگر جدا می‌شوند. ستون فقرات به 4 قسمت تقسیم می‌شود:

  • ستون فقرات گردنی : 7 مهره اول، واقع در گردن
  • ستون فقرات قفسه سینه : 12 مهره، واقع در ناحیه قفسه سینه
  • ستون فقرات کمری : 5 مهره، در قسمت پایین کمر قرار دارد
  • ستون فقرات ساکرال : کمترین 5 مهره، واقع در زیر کمر، همچنین شامل 4 مهره تشکیل دهنده استخوان دنبالچه (دنبالچه) است

ستون فقرات کمری از 5 قسمت استخوانی در ناحیه کمر تشکیل شده است، جایی که بیماری دیسک کمر در آن اتفاق می افتد. با افزایش سن، دیسک بین مهره‌ای ممکن است مایعات خود را از دست داده و خشک شود. وقتی این اتفاق می افتد، دیسک اسفنجی (که بین قسمت‌های استخوانی ستون فقرات قرار دارد) فشرده می‌شود. این ممکن است منجر به خرابی حلقه بیرونی سخت شود. به این دیسک برآمده می‌گویند.
با ادامه خراب شدن دیسک پاره یا فتق شده یا با استرس مداوم بر روی ستون فقرات، هسته داخلی ممکن است در واقع از حلقه پاره شود. این دیسک پاره یا فتق شده است. سپس تکه های مواد دیسک می توانند به ریشه های عصبی واقع در پشت فضای دیسک فشار وارد کنند. این می تواند باعث درد، ضعف، بی‌حسی یا تغییر احساس شود.
بیشترین فتق دیسک در ستون فقرات کمر پایین ، به خصوص بین مهره‌های کمر چهارم و پنجم و بین مهره کمر پنجم و مهره خارجی اتفاق می افتد.

علائم دیسک کمر

احساس درد در ناحیه کمر از نشانه اصلی دیسک کمر است که این درد تا پاها می‌تواند امتداد کند.

  • ضعف عضلانی غیرقابل تحمل
  • دردی که پس از نشستن یا بلند شدن زیاد می‌شود.
  • دردی که از کمر به ناحیه دست‌وپا کشیده می‌شود.
  • سوزش یا درد در مناطق آسیب دیده، مور مور شدن.
  • احساس درد بعد از پیاده‌روی های کوتاه.

دلایل ایجاد دیسک کمر

  • عدم صحیح نشستن
  • رخ دادن شرایط حادی
  •  استرس و فشار
  • احتمال دارد دیسک برآمده یا پاره شده باشد.
  • استفاده زیاد و مداوم از موبایل و کامپیوتر
  • عدم تعادل عضلات در بخش‌های مختلف بدن.

گاهی دیسک درنتیجه واردکردن فشار ناگهانی و بیش از اندازه پاره می‌شود که این فشار می‌تواند به سبب افتادن از بلندی و یا زمین خوردن در حالت نشسته نیروی زیادی را به ستون فقرات وارد کند.

در چه مواردی جراحی دیسک کمر ضرورت دارد؟

پزشکان سعی می‌کنند تا جایی که نیاز ضروری به جراحی نباشد از روش‌های درمانی دیگری استفاده کنند اما در مواردی تنها راه درمان جراحی است که پزشکان می‌توانند انتخاب کنند در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم:

  • دردهای زیاد و مکرر که در انجام فعالیت‌های روزانه اختلال به وجود آورد.
  •  اختلال در حرکات پا
  • درد پایی که با استفاده از درمان‌های طبی و استراحت کردن، بهبود پیدا نکند.

یکی از جراحی‌های حساس و ریسکی ستون فقرات، جراحی دیسک کمر است. به همین دلیل جراحان ستون فقرات و متخصصان تمام تلاش خود رامی‌کنند تا جایی که نیاز ضروری به جراحی وجود نداشته باشد برای درمان دیسک کمر از روش‌های غیر جراحی مانند دارو درمانی، لیزر درمانی، فیزیوتراپی و… استفاده کنند.
اما در صورتی که بر روی فردی که دیسک و یا ستون فقراتش آسیب دیده هیچ درمانی جوابگو نباشد، پزشکان مجبور به جراحی می‌شوند.

بهترین جراح دیسک کمر در ایران

انتخاب بهترین جراح دیسک کمر

علاوه بر پرسش برخی سوالات خاص، سه معیار کلی وجود دارد که می تواند به شما در انتخاب بهترین جراح دیسک کمر از میان جراحان مختلف کمک نماید:

  • هنگام بررسی روش جراحی، هر بیمار باید به خاطر داشته باشد که جراحی ستون فقرات تقریباً همیشه یک عمل انتخابی است و موارد بسیار کمی وجود دارد که عمل جراحی ستون فقرات کاملاً ضروری باشد. شما تنها کسی هستید که می دانید شدت درد شما چه اندازه شدید است و تصمیم برای ادامه عمل جراحی کاملاً تصمیم شما خواهد بود.

نقش بهترین جراح دیسک کمر این است که آموزش های لازم را داده و شما را در فرایند تصمیم گیری کمک کند. به عنوان مثال اطلاعات کافی در مورد تمامی گزینه های پیش رو در اختیار شما قرار دهد. علاوه بر این می تواند شما را با شرایط و مشکلات احتمالی پیش رو در اتاق عمل آگاه سازد. همچنین مزایا و عوارض احتمالی بعد از عمل را بیان کند. بنابراین، اینحالت مهم ترین فاکتور انتخاب بهترین جراح دیسک کمر است. این که در ارائه اطلاعات لازم برای تصمیم گیری در مورد ادامه یا عدم انجام جراحی به شما کمک کند.

  • یکی از سوالات بیماران این است که کدام یک از تخصص های جراحی قادر به انجام جراحی ستون فقرات هستند؟ جراح مغز و اعصاب یا جراح ارتوپدی. بایستی گفت هر دو تخصص آموزش های تکمیلی تری را در حوزه کاری خود دریافت کرده اند. ولی با این حال احتمال همکاری هر دو متخصص بر روی یک عمل جراحی در اتاق عمل وجود دارد. مطمئن باشید اگر شما نیازمند متخصص ارتوپدی باشید، بهترین جراح دیسک کمر انتخابی شما این موضوع را با شما در میان خواهد گذاشت.
  • میزان عمل های جراحی انجام شده در حوزه ستون فقرات می تواند به عنوان یک عامل بسیار مهم دیگر در انتخاب بهترین جراح دیسک کمر مد نظر قرار گیرد. علاوه بر بهتر است استفاده از تکنیک های مدرن و به روز جراحی مورد بررسی قرار گیرد. چرا که پزشکانی سعی در استفاده از تکنیک های جدید جراحی داشته باشند بسیار ماهرتر خواهند بود.

سوالات مورد پرسش از جراح دیسک کمر

سوالات مختلفی وجود دارد که می توانید از یک جراح دیسک کمر بپرسید. آنها به شما کمک می کنند با دقت بیشتری عمل جراحی احتمالی خود را درک کرده و اعتماد به نفس خود را در انتخاب جراح ایجاد کنید. شما می توانید پاسخ های جراح خود را با پاسخ های کلی ارائه شده در مورد روش جراحی دیسک کمر مقایسه کنید.

سوالات قبل از انتخاب روش جراحی دیسک کمر:
  • ضایعه آناتومیک خاصی که در دیسک کمر شما مورد توجه قرار می گیرد، چیست؟
  • در صورت عدم درمان، روند طبیعی بیماری چگونه خواهد بود؟
  • چرا جراح این روش خاص را توصیه می کند؟
  • چه گزینه های جایگزینی برای جراحی وجود دارد؟
  • نسبت مزایای جراحی به عوارض آن چیست؟
  • آیا می توانم با بیماران دیگری که روش مشابهی داشته اند صحبت کنم؟
سوالات پس از انتخاب جراحی:
  • این روش چه نتیجه ای خواهد داشت؟
  • خطرات و عوارض احتمالی چیست و چگونه درمان می شوند؟
  • بعد از جراحی چه احساسی خواهم داشت؟
  • چند روز را باید در بیمارستان بستری باشم؟
  • دوره و اقدامات مورد انتظار پس از عمل (مانند فیزیوتراپی، زمان بازگشت به کار، بازگشت به فعالیت کامل) چگونه خواهد بود؟

در اولین ویزیت، بهترین جراح دیسک کمر باید به شما ویزیت دوم را توصیه نماید. به شما فرصت دهد تا در مورد گزینه های درمانی پیش روی خود فکر کرده و سوالات اضافی خود را یادداشت کنید. بطور کلی بهترین جراح دیسک کمر آموزش های لازم را دیده تا پذیرای سوالات شما باشد، در غیر اینصورت بهتر است جراح دیگری را در نظر بگیرید.

نحوه جمع آوری اطلاعات

شما می توانید به طور کلی اطلاعات فوق در مورد جراح ارجاع شده را از منابع معتبری، مانند پزشک خانواده، خانواده یا دوستان خود که برای کمر درد تحت درمان قرار گرفته اند، دریافت کنید. دانشگاه های بیمارستان و وب سایت پزشک نیز می توانند منابع دیگری برای جمع آوری این اطلاعات محسوب شوند.

نشانه های هشدار دهنده برای مناسب نبودن جراح

تا این جای کار شما را با معیارهای انتخاب بهترین جراح دیسک کمر آشنا نمودیم. اما برخی از نشانه های هشدار دهنده می توانند حاکی از مناسب نبودن جراح باشند. به عنوان مثال اگر به شما اجازه پرسش سوال داده نشد و یا پاسخ پرسش های شما بصورت نیمه کار و ناتمام داده شد، باید در مورد انجام روش جراحی محتاطانه تر برخورد کنید. شما می توانید از یک پزشک دیگر نظر دوم را دریافت کنید تا از صلاحیت بهترین جراح دیسک کمر انتخابی، اطمینان پیدا کنید.
معمولا بهترین جراح دیسک کمر شما را از دریافت اطلاعات کافی و یا حتی نظر دوم دلسرد نخواهد کرد. همچنین تمامی روش های تشخیصی برای تایید درمان مورد نظر از شما درخواست خواهد کرد.
در صورتی که انجام عمل جراحی برای شما ضروری باشد، از تاکتیک های ترسناک برای تاثیر گذاری بر روی روند تصمیم گیری شما استفاده نخواهد کرد. حتی نیاز مبرم به جراحی را به صورت یکنواخت و با پیشنهاد دریافت نظر دوم به شما گوشزد خواهد کرد.
در صورتی که گزینه های محتاطانه تری و غیر جراحی برای شما وجود داشته باشد، بهترین جراح دیسک کمر آنها را با شما در میان خواهد گذاشت و جراحی را تنها گزینه درمانی اعلام نخواهد کرد.

بهترین جراح دیسک کمر

نکاتی برای انتخاب بهترین جراح دیسک کمر در ایران

۱-دانش و تسلط ۲- بررسی پیشنهاد ۳- کیفیت محل کار ۴- سوابق اعتباری ۵-توانایی برقراری ارتباط ۶- جنسیت و تجربه ۷- رضایت بیماران ۸- اطمینان از انتخاب با مطرح کردن سؤالات لازم.
در ادامه راجع به هرکدام توضیحاتی مختصر داده می‌شود.

 راه تشخیص بهترین جراح دیسک کمر در ایران

بهتر است برای شناختن بهترین جراح دیسک کمر در ایران به سمت فضای مجازی نروید چرا که اطلاعات موجود در فضای مجازی فقط برای شناخته کلی خوب است و همچنین اثبات شده است که متخصصان حاذق دست به تبلیغ به نمی‌زنند و در بین بیماران شناخته می‌شوند. شما می‌توانید برای یافتن بهترین متخصص دیسک کمر در تهران به نکات زیر توجه کنید:

 اولین نکته استفاده از پیشنهادهای داده شده به شما است.

شما می‌توانید با جستجو در اینترنت و پرس و جو برترین متخصص دیسک کمر در تهران را بیابید و با مشاوران آن‌ها تماس بگیرید و راجع به اعتبار و تجربه آن‌ها تحقیق کنید. همچنین بهترین راه برای شناخت دکتر متخصص دیسک کمر مراجعه به بیماران سابق آن‌ها است.

دومین نکته: تسلط و میزان دانش

دومین نکته در درمان بیماران که بسیار ارزشمند و بااهمیت است میزان دانش و تسلط دکتر است. قطعاً زمانی که به دنبال یک متخصص دیسک کمر در تهران هستیم مهم‌ترین ویژگی که باید به آن توجه شود دانش و حاذق بودن متخصص است.
یکی از وجه‌های متمایز یک متخصص معمولی و حاذق نحوه کار کردن آن‌ها است مثلاً یک پزشک ارتوپد توانسته است بدون جراحی بعضی از مشکلات شدید در مفاصل را به‌صورت کامل درمان کند که این یک پوئن مثبت است و نشان‌دهنده تسلط و کار بلد بودن آن متخصص است. همچنین باید دانست که درمان با عارضه کمتر نشانه دانش و تجربه و تسلط کامل متخصص است.

 سومین نکته : سوابق و اعتبار پزشک است

این مورد در انتخاب بهترین جراح دیسک کمر در ایران کمک بزرگی به شما می‌کند. بنابراین راجع اعتبار و سوابق پزشک معالج خود تحقیق کنید؛ زیرا هنگامی که شما در اعتبار متخصصان و سوابق ارتوپد تحقیق می‌کنید برخی از مواقع متوجه اشتباهات بزرگ دکتر متخصص دیسک کمر می‌شوید که در مورد بیماران خود انجام داده‌اند.

چهارمین نکته : جنسیت و تجربه پزشک است

البته باید بدانید که جنسیت در برخی مواقع تأثیرگذار و مهم است ولی به‌طور کل نکته مهمی در انتخاب بهترین متخصص دیسک کمر نیست بلکه شما باید بتوانید خودتان راحت باشید و راجع به اطلاعات شخصی‌تان با جراح دیسک کمر خود صحبت کنید.
تجربه نیز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عامل در انتخاب بهترین متخصص مهم است چرا که تسلط و حاذق بودن متخصص دیسک کمر را به رخ می‌کشد و همچنین تجربه بیشتر، به معنای درمان بهتر است.

نکته پنجم : کلینیک یا بیمارستان و محل کار پزشک متخصص است.

باید به محل کار پزشک معالج خود دقت کنید چرا که اگر محل معالجه بهتر و با کیفیت‌تر باشد عوارض کمتر و بهبود بهتری به همراه دارد همچنین باید به این موضوع توجه کرد که قرار است شما بعد از عمل بارها و بارها به آن مکان بروید.

نکته ششم : نحوه ارتباط برقرار کردن پزشک با بیمار است.

پزشکی که شما به آن مراجعه می‌کنید برای جراحی دیسک کمر باید مشکل شما را به‌طور کامل و قابل درک برایتان توضیح دهد پزشکی که چنین کاری را نمی‌کند و برای شما وقت نمی‌گذارد پزشک مناسبی نیست.

نکته هفتم : رضایت بیماران

نکته هفتم که می‌تواند یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها برای انتخاب بهترین متخصص دیسک کمر در تهران باشد رضایت بیماران از پزشک معالج است رضایت بیماران اغلب به‌صورت فرم‌هایی است که از سوی مراکز درمانی و پزشکان معالج به بیماران داده می‌شود تا آن را پر کنند البته گاهی هم به‌صورت شفاهی است که از بیماران آن را بیان می‌کنند.
گاهی برخی از افراد فکر می‌کنند که نظرات دیگر پزشکان نیز به آن‌ها کمک می‌کند اما همیشه این‌طور نیست. امکان دارد که شما بخواهید قبل از عمل جراحی نظر پزشک دیگر را بپرسید که فکر خوبی است اما لزوماً همیشه نظرات بعدی بهترین و عالی‌ترین نظر نیست.

نکته هشتم و آخرین نکته اطمینان از انتخاب است.

بعد از انتخاب و یافتن بهترین جراح دیسک کمر در ایران، بهتر است قبل عمل از جراح اطمینان حاصل کنیم که درباره تمام عوارض، محاسن، خطرات و گزینه‌های جایگزین توضیح داده باشد.

نتیجه‌گیری برای انتخاب بهترین جراح دیسک کمر در ایران

در این مقاله مهم‌ترین ملاک‌ها و بااهمیت ترین آن‌ها برای انتخاب بهترین متخصص دیسک کمر در تهران برای شما گفته شده است. شما باید تمام مطالب گفته شده در این مقاله را کنار هم قرار داده و برآیندی از این نتایج را برای انتخاب بهترین متخصص دیسک کمر در تهران به‌عنوان ملاک قرار دهید.
البته باز هم به تجربه بیماران دیگر باید اهمیت داده شود به‌عنوان مثال فوتبالیستی که دچار آسیب دیدگی در کمر شده است زودتر از فرد عادی ‌به دنیای حرفه‌ای خود بازمی‌گردد ولی اگر افراد معمولی دچار همین آسیب با همین شدت شوند ممکن است فرایند طولانی‌تر و زمان بیشتری را برای بهبود طی کنند و دلیل این قطعاً پزشک متخصص و جراح است که چه روش‌های درمانی را مورد استفاده قرار داده است بنابراین و بر این اساس باید در انتخاب خود دقت بیشتری را به کار بگیرید‌.

کلام آخر

در حالی که مقابله با کمر درد می تواند یک روند سنگین باشد، ضروری است که شما در تصمیم گیری درباره درمان خود فعال باشید. اگر به مرحله ای رسیده اید که در حال جراحی هستید، این دستورالعمل ها و سوالات می توانند به شما اطمینان دهند که از خدمات مراقبت با کیفیت برخوردار هستید.

نظرات کاربران

    دست مریزاد
    موفق باشی پنجه طلای ایران
    بهترینه دیسک کمر خودتی و بس

    دکتر یدونه باشی
    ممنون از جراحی دیسک کمر خوبتون، واقعا بهترینید

    پزشک جراح رفتم ایشان گفت بلافاصله عمل کنسلام چقدر نکات خوبی مطرح کردید من چند روز است که عمل کمر پارگی دیسک سر خوردگی پنج مهره وتنگی کانال نخاعی داشتم تحت اصرار یکی از دوستان پیش یک پزشک که الته همه بیماران وهمکاران بیمارستانی از راضی بودند الان دچار اضطراب شدید وفشار عصبی شدم احساس میکنم اشتباه کردم کمکم کنید خواهش میکنم

    باسلام و احترام شش ماه پیش از نردبام و فاصله دو متری بر روی تخت یک نفره از پشت افتادم کفی چوبی تخت شکست ولی من بدون آسیب بلند شدم و دردی هم احساس نکردم.یک هفته بعد صبح که از خواب بیدار شدم خم شدم عینکم رو از کف اتاق بردارم عضلات کمرم به شدت گرفت و دو روز تو خونه سینه خیز حرکت میکردم قرص شل کننده عضلات و پمادهای گوناگون هم روزهای بعد زدم کارگر نبود .درد و گرفتگیم بعد از یک هفته بهتر شد تا حدی که بتونم راه برم .چون کمرم بعد از شش ماه همچنان دردی احساس میکردم دکتر رفتم و ام ار آی نشان میده فتق دیسک زیادی بین مهره 4 و 5 کمر وجود داره.آیا افتادن از نردبام میتواند منشا دیسک من باشد؟ باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

instagram logo call button